שאלות ותשובות | מיקי סימון בית הספר לשחייה

- 01
- 02
- 03
- 04
- 05
לכל ילד יש את קצב ההתקדמות שלו. ולכן, לא קיימת נוסחה (עדיין) שמחשבת מראש כמה שיעורים יידרשו לכל ילד על-מנת להגדירו כ"ילד שוחה", היכול לעבור משלב הלימוד לשלב האימון ושיפור הכושר. אני מגדירים "ילד שוחה" כילד המסוגל לשחות לאורך בריכה באורך 25 מטר (גם במים עמוקים), בסגנון רגוע ונינוח, ללא מצופים ומבלי להתעייף. על-מנת להגיע לרמת "ילד שוחה" דרושים לילד בגילאי 5 ומעלה, בממוצע, בין 12-20 שיעורים. מספר השיעורים הנדרש הוא אינדיווידואלי ותלוי ביכולות האישיות של כל תלמיד:
במישור הגופני – גיל, יכולת מוטורית וקואורדינטיבית
במישור הרגשי – דימוי עצמי, ביטחון עצמי ופתיחות.
במישור הקוגניטיבי – יכולת קשב וריכוז, קצב למידה, הבנה של הוראות ויכולת הטמעה.
במישור החברתי – מיקומו במסגרת הגן/ כיתה, עצמאות, דימוי חברתי וכד'.
- 06
- 07
- 08
מומלץ להתחיל בסגנון החזה, מאחר ובסגנון זה קל יותר להסתגל לנשימה במים ומרחב הראייה של התלמיד גדול יותר מאשר בחתירה. בנוסף, סגנון החתירה הוא סגנון מעייף יותר, ולכן דורש שליטה גבוהה בנשימה.
בבית הספר לשחייה שלי, אני מלמד בדרך כלל כסגנון ראשון את סגנון החזה, ובמקביל מלמד את סגנון החתירה וגם את סגנון הגב.
- 09
- 10
לפני שנרשמים לקורס שחיה קבוצתי או פרטי רצוי להגיע לבריכה בה בחרתם, כדי ללמוד ולהתרשם מכמה מרכיבים:
• הבריכה: גודלה, ניקיונה, תנאי הבטיחות בבריכה, הצפיפות במסלולי השחיה, האם הבריכה מקורה, מחוממת ומה טמפרטורת המים? האם יש חניה בשפע? האם יש תחבורה ציבורית נוחה?
• המדריכים: מהי ההכשרה של המדריכים, מהו גילם של המדריכים, כיצד מתייחס המדריך לילד הלומד, האם המדריך מלמד כשהוא בתוך המים וצמוד לילד או כשהוא מחוץ למים, על שפת הבריכה?
• פיקוח מקצועי: האם קיים פיקוח מקצועי של מנהל המרכז על שיעורי השחיה ועל קצב ההתקדמות במהלך הקורס? מהו הסגנון הנלמד ובאיזה סדר נלמדים הסגנונות האחרים?
• שיעורים קבוצתיים: האם יש יותר מ-5 ילדים בשיעור?
• שיעורים פרטיים: האם המדריך עומד בלוח הזמנים? האם המדריך מרוכז אך ורק בשיעור?
- 11
- 12
- 13

